ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Με αφορμή την Επικαιρότητα / Νέα στοιχεία για τη συμπεριφορά των ηλεκτρονικών αναγνωστών στις ΗΠΑ
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Νέα στοιχεία για τη συμπεριφορά των ηλεκτρονικών αναγνωστών στις ΗΠΑ

   
Σημαντικά στοιχεία για την αγορά του ηλεκτρονικού βιβλίου προέκυψαν από τα νέα στοιχεία της διαρκούς έρευνας για την καταναλωτική συμπεριφορά απέναντι στην ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων (Consumer Attitudes Toward E-Book Reading) που διεξάγει στις ΗΠΑ το Book Industry Study Group.

Οι πωλήσεις των συσκευών που προορίζονται αποκλειστικά για την ηλεκτρονική ανάγνωση (dedicated e-eReaders, αλλά και των πολυλειτουργικών (multifunctional) συσκευών τύπου tablet PC,  είχαν ανοδική πορεία και αυτή την άνοιξη. Έτσι, αποτελούν πια τον πιο δημοφιλή τρόπο των αναγνωστών για να διαβάζουν e-books, σε αντίθεση με τους υπολογιστές που συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον Μάιο του 2011, οι συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης και οι υπολογιστές “μάχονταν στήθος με στήθος” για την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των αγοραστών, ενώ 10% περισσότεροι αναγνώστες ebooks χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά tablet PC’s.

Οι αγοραστές ηλεκτρονικών βιβλίων ξόδεψαν περισσότερα χρήματα για την αγορά e-books, ενώ μείωσαν τις αγορές έντυπων βιβλίων. Περίπου 67% των αγοραστών e-books δήλωσε ότι αύξησε τις αγορές των e-books τον Μάιο του 2011. Το 45% δήλωσε ότι μείωσαν τις αγορές των έντυπων βιβλίων με σκληρό εξώφυλλο. Τον Σεπτέμβριο οι αγοραστές e-books ξόδεψαν λιγότερα χρήματα για βιβλία με σκληρό και μαλακό εξώφυλλο (40% πτώση και στις δύο κατηγορίες). Η έρευνα έδειξε όμως και την επίδραση της χριστουγεννιάτικης αγοράς στο βιβλίο. Καθώς τον Δεκέμβριο πωλούνται περισσότερες συσκευές ανάγνωσης, το ποσοστό των αγοραστών e-books που αύξησε τις δαπάνες του για την αγορά βιβλίων κάθε μορφής, αυξήθηκε κατά 35% τον Ιανουάριο του 2001, πέφτοντας όμως ελαφρώς τον Μάιο. Το ποσοστό των αγοραστών e-books που μείωσαν τις δαπάνες τους, αυξήθηκε ελαφρώς μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου.

Η Amazon συνεχίζει να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά e-books, αφού, τον Μάιο 2011, το 70% των αγοραστών ηλεκτρονικών βιβλίων επισκέπτονται και αγοράζουν τίτλους από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ ένα χρόνο πριν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 60%. Ακολουθεί το ηλεκτρονικό κατάστημα της Barnes&Noble, το οποίο κέρδισε έδαφος φτάνοντας στο 27% των αγοραστών e-books. Το iBookstore και το  iTunes ακολουθούν πιο πίσω, αφού οι αγοραστές e-books που χρησιμοποιούν τα καταστήματα της Apple παραμένουν κάτω από το 10% (ελαφρά πτώση σε σχέση με τον Ιανουάριο). Οι αγοραστές e-books δήλωσαν πως το πλέον ανασταλτικό στοιχείο στην αγορά ηλεκτρονικών βιβλίων, την περίοδο μεταξύ Μαΐου 2010 και Μαΐου 2011, ήταν το κόστος των τίτλων, αφού οι τιμές αυξήθηκαν από 22% έως 28% . Σύμφωνα με τους καταναλωτές, η δωρεάν πρόσβαση σε κεφάλαια ή δείγματα βιβλίων που τους ενδιέφεραν, ήταν εκείνο που τους οδήγησε στην αγορά e-book τον Μάιο.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο του 2011, το 61% των κατόχων e-readers είναι γυναίκες, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο συγκριτικά με το 46% που αντιπροσώπευε το γυναικείο φύλο το τρίτο τρίμηνο το 2010. Στην κατηγορία των smartphones, οι κάτοχοι μοιράζονται και στα δύο φύλα, ενώ όσον αφορά τα tablet PC, οι άντρες πλειοψηφούν (67%), γνωρίζοντας όμως μια μικρή πτώση σε σχέση με πέρυσι (71%).

Μια άλλη έρευνα, της Online Publishers Association (OPA), έδειξε ότι το 12% των χρηστών του διαδικτύου στις ΗΠΑ, δηλαδή 28 εκατομμύρια Αμερικανοί ηλικίας 8-64 ετών, διαθέτουν ή χρησιμοποιούν ήδη κάποιο tablet PC, ενώ το 18% σκοπεύουν να αγοράσουν μέσα στους επόμενους 12 μήνες, σε αντιδιαστολή με το 14% που πιθανολογούν να αγοράσουν κάποιον ηλεκτρονικό αναγνώστη. Το 89% δηλώνουν ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι από τη χρήση της συσκευής τους, ενώ το 55% προτιμούν να διαβάζουν βιβλία σ' αυτή παρά στον υπολογιστή τους.

Όσον αφορά τις χρήσεις των tablets, το 87% τις χρησιμοποιούν για να έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό περιεχόμενο και πληροφορίες, το 64% στα προσωπικά τους μηνύματα, το 63% για να συνδέονται με το διαδίκτυο (γενικά), το 58% για να παίζουν παιχνίδια ή ν’ ακούν μουσική, το 42% για να διαβάζουν βιβλία και το 31% για να κάνουν αγορές προϊόντων.

Πηγή: Παρατηρητήριο Ψηφιακού Βιβλίου του ΕΚΕΒΙ



footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot