ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Με αφορμή την Επικαιρότητα / Χρυσή εποχή για πεζογράφους;
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Χρυσή εποχή για πεζογράφους;

   

Οι Times της Νέας Υόρκης αναφέρουν ότι οι πωλήσεις σύντομων ιστοριών τελευταία «παρουσιάζουν σημαντική άνοδο», με τις ψηφιακές πωλήσεις να βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος. Αυτό είναι το όνειρο, σωστά; Σύντομες ιστορίες και νουβέλες μπορούν επιτέλους να πωλούνται à la carte σε ψηφιακή μορφή, ακριβώς όπως τα τραγούδια.  Οι αναγνώστες θα εξοικειωθούν επιτέλους με το έργο συγγραφέων που ειδάλλως θα παρέμεναν άγνωστοι. Καλά νέα, τόσο για τους αναγνώστες, όσο για τους συγγραφείς και τους εκδότες.

Αναμφίβολα ο Τζωρτζ Σώντερς έδωσε ένα φοβερό μομέντουμ στην καριέρα του με τη Δεκάτη Δεκεμβρίου, η Άλις Μονρό δέχτηκε πολλή προσοχή από τους κριτικούς για τις σύντομες ιστορίες της, και ο Τομ Περότα βρήκε μια ικανού μεγέθους αγορά για το ανθολόγιο με τις καλύτερες αμερικανικές νουβέλες... ωστόσο αυτοί είναι διακεκριμένοι συγγραφείς και εύκολα τραβούν την προσοχή των κριτικών (με τη βοήθεια ατζέντηδων, βέβαια). Αρκούν οι πωλήσεις ορισμένων τίτλων από καθιερωμένα ονόματα για να βγάλουμε συμπεράσματα όσον αφορά στο μέλλον της νουβέλας; Θα έχουν άραγε αντίστοιχη επιτυχία νουβέλες συγγραφέων που δεν είναι άμεσα αναγνωρίσιμοι από το ευρύ κοινό; Χρειάζεται να ξέρουμε εάν υπάρχουν εκεί έξω αναγνώστες που διαβάζουν σήμερα νουβέλες ενώ παλιότερα δε διάβαζαν.

Το πιθανότερο είναι ότι η «αύξηση πωλήσεων» που αναφέρεται στο άρθρο των Times έχει να κάνει με τις πωλήσεις που ανακοίνωσε η Amazon για το περασμένο έτος. Οι Times εξαίρουν ακόμη μία φορά τα Kindle Singles ως «ευπρόσδεκτο εισόδημα για εκκολαπτόμενους συγγραφείς και μια τεράστια πηγή κερδών για τους ήδη γνωστούς συγγραφείς.» Πώς όμως επηρεάζει αυτή η «αύξηση πωλήσεων» τους μικρότερους εκδότες που δίνουν βήμα στην πεζογραφία;

Για παράδειγμα, οι Times δεν έχουν μέχρι στιγμής δημοσιεύσει κανένα άρθρο που να μιλάει για το μέλλον των μικρών ηλεκτρονικών λογοτεχνικών περιοδικών. Αγοράζουν οι αναγνώστες μεμονωμένες ιστορίες συχνότερα απ’ ότι ολόκληρα τεύχη;  Έχουν δει τα περιοδικά αύξηση των συνδρομών τέτοια που να αντικατοπτρίζει την διόγκωση της αγοράς του ηλεκτρονικού βιβλίου;
Παρόλο που υπάρχει ικανός αριθμός συλλογών στα σκαριά, όπως και πέρυσι (όπως και το 2011 εξάλλου), η αύξηση που φαντάζει περισσότερο προφανής είναι εκείνη που παρατηρείται στις πωλήσεις των «πολυφωνικών μυθιστορημάτων». Το πολυφωνικό μυθιστόρημα είναι ένα λογοτεχνικό φαινόμενο που ενσωματώνει υπό μορφή βιβλίου ιστορίες από πολλούς συγγραφείς. Ταυτόχρονα, στα βιβλιοπωλεία πωλείται ως μυθιστόρημα. Ας υποθέσουμε πως μεμονωμένα κεφάλαια τέτοιων βιβλίων ήταν διαθέσιμα προς 99 σεντς το ένα. Τότε θα έφερναν περισσότερα ή λιγότερα έσοδα; Ακόμα, η έκδοση ενός τέτοιου βιβλίου, υπό μορφή μυθιστορήματος, του δίνει περισσότερες πιθανότητες υποψηφιότητας για βραβεία παρά αν εκδίδετο ως συλλογή;

Είναι απορίας άξιο αν αυτή η τάση είναι μοναδική στις ΗΠΑ ή τελικά το φαινόμενο του «πολυφωνικού μυθιστορήματος» εξαπλώνεται στην παγκόσμια αγορά. Σε σχετικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στο The Rumpus ο Γουίλλιαμ Τζιράλντι υποστηρίζει πως η λογοτεχνική ιστορία των ΗΠΑ παραείναι σύντομη για να παρέχει σωστή υποδομή στο κλασικής μορφής μυθιστόρημα. Το γεγονός πως οι αμερικανοί συγγραφείς χρειάζεται να στραφούν στη νουβέλα ή και τη σύντομη ιστορία προκειμένου να «ακουστούν» αντικατοπτρίζει την έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ συγγραφέων και αναγνωστών.

Ο Β. Σ. Πρίτσετ έγραψε στο προοίμιο μιας από τις δικές του συλλογές ιστοριών ότι «η νευρική και παράτολμη εποχή μας» - η Φροϋδική εποχή μας θα έλεγε κανείς – «μας αναγκάζει να αντιλαμβανόμαστε τις ζωές μας και τις ζωές των άλλων ως μωσαϊκό από θραύσματα και όχι ως συμπαγή ενότητα», και ότι η καλογραμμένη σύντομη ιστορία ή νουβέλα εγκλωβίζει αυτά τα νευρικά, παράτολμα θραύσματα με ακρίβεια πολύ μεγαλύτερη από ένα κλασικό μυθιστόρημα.

Εάν όντως υπάρχει αύξηση του ενδιαφέροντος για τη νουβέλα – και όλοι θα έπρεπε να ελπίζουν πως υπάρχει – καλό θα ήταν να δούμε επιτέλους να κερδίζουν και τα μικρότερα λογοτεχνικά περιοδικά και όχι μόνο τα Kindle Singles.

Πηγή: Melville House

footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot