ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Με αφορμή την Επικαιρότητα / Συγγραφέας-εκδότης: Τρία κλειδιά επιτυχίας
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Συγγραφέας-εκδότης: Τρία κλειδιά επιτυχίας

   
Οποιοσδήποτε έχει προσπαθήσει να εκδώσει το ίδιο του το χειρόγραφο ή το έχει σκεφτεί, γνωρίζει πολύ καλά τι ζούγκλα είναι ο κόσμος της αυτο-έκδοσης. Σίγουρα οι συγγραφείς-εκδότες μοιάζουν να έχουν ατελείωτες ευκαιρίες να επιτύχουν, πώς όμως εξηγείται ότι ενώ κάποιοι έχουν πουλήσει εκατομμύρια βιβλία άλλοι έχουν ξοδέψει χιλιάδες δολάρια για να καταφέρουν στο τέλος να πουλήσουν 122, κυρίως σε φίλους, γνωστούς και τη μητέρα τους;

Ο συγγραφέας-εκδότης ενός βιβλίου, ηλεκτρονικού ή τυπωμένου, βρίσκεται αντιμέτωπος με πολλές απορίες. Για παράδειγμα, σήμερα οι τιμές των e-books παρουσιάζουν τρελές διακυμάνσεις, άρα πώς καταφέρνει κανείς να ορίσει την κατάλληλη τιμή για να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις; Τι γίνεται με τη διαχείριση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας; Η συζήτηση για το εάν οι συγγραφείς τελικά επωφελούνται από το DRM (Digital Rights Management) είναι ατέρμονη.

Τι μπορεί λοιπόν να κάνει ένας αξιοσέβαστος, φιλόδοξος συγγραφέας-εκδότης; Το μυστικό είναι ο έλεγχος. Είτε δουλεύει με τη βοήθεια φορέων όπως το CreateSpace, το Book Baby ή το Lulu, είτε προτιμάει την οδό του «κάνε το μόνος σου», είναι απαραίτητο να έχει την εποπτεία σε κάθε βήμα της διαδικασίας. Πρακτικά, ποια είναι τα τρία πράγματα που πρέπει να κάνει ο κάθε συγγραφέας που επιθυμεί να εκδώσει το δικό του βιβλίο για να αυξήσει σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχίας;
1.    Να προσλάβει τον δικό του, έμπειρο, επιμελητή
2.    Να προσλάβει τον δικό του, επαγγελματία, γραφίστα για το εξώφυλλο
3.    Να εκδώσει το δικό του ISBN

Οι επιμελητές μπορούν να ελέγξουν το περιεχόμενο ενός χειρογράφου προσεκτικά για λάθη στη στίξη, τη γραμματική, τη σύνταξη. Αυτοί οι επαγγελματίες μπορούν να γίνουν ο καλύτερος φίλος του συγγραφέα. Θα συνεργαστούν μαζί του από την αρχή, με έναν μόνο στόχο στο μυαλό: να τον βοηθήσουν να κάνει το βιβλίο το καλύτερο που μπορεί να είναι. Η λέξη-κλειδί εδώ είναι «συγγραφέας». Αυτό είναι το βιβλίο του. Το δικό του όνομα βρίσκεται στο εξώφυλλο, όχι του εκδότη, ούτε του επιμελητή. Οι καλοί επιμελητές πάντοτε ακούνε το συγγραφέα και προσπαθούν να καταλάβουν τι είναι αυτό που θέλει να πετύχει, εάν δηλαδή ο στόχος είναι μια ωραία πλοκή ή η πρώτη ιστορία του τριαντάφυλλου «Μαντάμ Φέρντιναντ Τζαμίν». Η ποιότητα γεννάει ποιότητα. Κατά συνέπεια, εάν ο συγγραφέας θέλει βιβλίο που να δείχνει επαγγελματικό και να παραδίδει αυτά που υπόσχεται, τότε πρέπει να προσλάβει έναν επαγγελματία επιμελητή.

Πώς βρίσκει κανείς έναν επιμελητή πρώτης τάξης; Ρωτάει τους υποψήφιους:
•    Τι εμπειρία έχουν
•    Πόσο και πώς πληρώνονται
•    Προθεσμίες, με άλλα λόγια πότε παραδίδουν τι
•    Τι συστατικές επιστολές διαθέτουν

Η ίδια λογική ισχύει και στην πρόσληψη ενός γραφίστα. Πολλοί υποψήφιοι αναγνώστες σήμερα κρίνουν τα βιβλία από τα εξώφυλλά τους, ειδικά όταν πρόκειται για e-books, γιατί τους αρέσει η εικόνα του εξωφύλλου. Γιατί αυτή η εικόνα κέρδισε την προσοχή τους, τα γράμματα είναι ευανάγνωστα, ακόμη και όταν το εικονίδιο είναι μεγέθους γραμματοσήμου,  ο τίτλος είναι σύντομος και εξάπτει την περιέργεια, η εικόνα είναι θελκτική, και γενικά το βιβλίο «μυρίζει ποιότητα». Μπορεί ο συγγραφέας να είναι καλός σχεδιαστής ή να έχει καλή κατανόηση των χρωμάτων, αλλά το βιβλίο το κάνουν επαγγελματικό μονάχα οι επαγγελματίες.

Τέλος, είναι πάντοτε καλή ιδέα να εκδίδει το δικό του ISBN. Γιατί να το κάνει αυτό; Γιατί όταν εκδίδει το δικό του ISBN καταχωρείται ο ίδιος ως εκδότης και όχι η ιστοσελίδα με την οποία συνεργάζεται, η οποία ενδεχομένως προσφέρει το ISBN σαν μέρος των υπηρεσιών της. Έλεγχος: Μονάχα οι επίσημοι ιδιοκτήτες ISBN μπορούν να καταχωρούν δεδομένα για τους τίτλους τους, και πολλές φορές οι πάροχοι υπηρεσιών δεν καταχωρούν τον τίτλο με πλήρη δεδομένα, ή metadata. Και, φυσικά, χρειάζεται ένας μοναδικός αριθμός για κάθε έκδοση του βιβλίου: σκληρό εξώφυλλο, μαλακό εξώφυλλο, ePub, Mobi, pdf. Χωρίς διαθέσιμα metadata το βιβλίο μπορεί να μην το βρίσκει κανένας, ενώ ο συγγραφέας/εκδότης που δεν είναι ιδιοκτήτης του ISBN θα είναι απολύτως ανήμπορος να αλλάξει οτιδήποτε. 

Πηγή: Μπέτυ Κέλλυ Σάρτζεντ, Bookworks, PublishersWeekly


footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot