ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Με αφορμή την Επικαιρότητα / Αναγνώστης, ερασιτέχνης βιβλιοκριτικός: Ο χειρότερος εχθρός του συγγραφέα-εκδότη
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Αναγνώστης, ερασιτέχνης βιβλιοκριτικός: Ο χειρότερος εχθρός του συγγραφέα-εκδότη

   
Οι συγγραφείς-εκδότες εξ ορισμού έχουν περισσότερες ευθύνες από τη συγγραφή και το «ανέβασμά» των έργων τους στα online βιβλιοπωλεία. Συνήθως χρειάζεται να παίξουν το ρόλο του marketer, προωθώντας τις πωλήσεις μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνίας με την – αν όλα πηγαίνουν καλά – ολοένα διευρυνόμενη βάση των αναγνωστών τους. Ως αποτέλεσμα, όλοι οι συγγραφείς, είτε της παραδοσιακής είτε της indie σχολής, έχουν έρθει αντιμέτωποι με αρνητικά σχόλια, τα οποία εμπεριέχονται κατά κανόνα μέσα σε ερασιτεχνικές βιβλιοκριτικές (reviews) που δημοσιεύονται σε ιστότοπους όπως το GoodReads. Κατά τις επαφές τους αυτές, οι συγγραφείς πρέπει να είναι αρκετά σκληρόπετσοι προκειμένου να μην πάρουν την κριτική προσωπικά. Υπάρχουν άλλωστε και φαινόμενα του τύπου μαζικής online καμπάνιας που εκκινούν θυμωμένοι αναγνώστες και trolls του διαδικτύου. Τέτοιες κινήσεις καταστρέφουν καριέρες και ουσιαστικά αποθαρρύνουν τους συγγραφείς από την εκδοτική δραστηριότητα.

Ο συγγραφέας Ματ Χέηγκ δημοσίευσε ένα εξαιρετικό άρθρο στον ιστότοπο Book Trust όπου περιέγραφε πώς είναι να είσαι συγγραφέας με ευαισθησία στη γνώμη του κοινού: «Το παράδοξο είναι ότι η ίδια ευαισθησία που βοηθάει τη διαδικασία της συγγραφής υποσκάπτει τη διαδικασία της έκδοσης. Την ερχόμενη εβδομάδα βγαίνει το νέο μου βιβλίο. Θα υπάρξουν σχόλια. Τα αρνητικά θα με προβληματίσουν περισσότερο απ’ όσο πρέπει. Ακριβώς όπως αυτή η μοναδική μικρή τρίχα μέσα στο φυστικοβούτυρο που σε κάνει να θες να πετάξεις όλη τη γυάλα».

Οι ερασιτέχνες αναγνώστες-βιβλιοκριτικοί είναι κομμάτι της ζωής όσων αγωνίζονται για την αναγνώριση στο διαδίκτυο, όπου το κοινό μπορεί να κρύβεται πίσω από την ανωνυμία. Ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορεί να κάνει ένας συγγραφέας είναι να απαντήσει στα προφανή μηνύματα μίσους, καθώς τότε είναι που βγαίνουν τα γάντια. Έχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις συγγραφέων που κλονίστηκαν διαβάζοντας ειλικρινείς «κριτικές» έμπλεες προσωπικών επιθέσεων. Μόλις πρόσφατα η συγγραφέας Λώρεν Χάουαρντ πήρε την απόφαση να σταματήσει τις πωλήσεις του πρώτου της μυθιστορήματος έπειτα από έναν καταιγισμό μηνυμάτων – συμπεριλαμβανομένων αυτών που η ίδια αρχικά χαρακτήρισε ως απειλές θανάτου και βιασμού στη σελίδα των GoodReads.

Πρέπει τελικά οι συγγραφείς να μπαίνουν στον κόπο να συνδιαλέγονται με αναγνώστες που δημοσιεύουν κριτικές, θετικές ή αρνητικές; Η επαγγελματίας βιβλιοκριτικός Ντενίζ Ενκ πιστεύει  πως «εάν κάποιος αποφασίσει να αφήσει μια καλή ή κακή κριτική, ο συγγραφέας δεν πρέπει να την σχολιάζει. Οι αναγνώστες-κριτικοί ούτως ή άλλως δεν εκτιμούν τους συγγραφείς που δικάζουν απόψεις. Επίσης, εάν τα σχόλια τους υπόκεινται σε συνεχή ανάλυση και κριτική, οι αναγνώστες θα αποκτήσουν ένα αντικίνητρο συμμετοχής στο δημόσιο διάλογο που χτίζεται επάνω στο έργο των συγγραφέων. Το να μην επικοινωνεί με το κοινό μπορεί να μοιάζει επώδυνο και ενάντια στη λογική του συγγραφέα, αλλά εάν ο τελευταίος αρχίσει να απαντάει στα πάντα τότε ο κόσμος θα νομίσει πως βρίσκεται σε απόγνωση».

Ο Νορμ Σρίβερ της Huffington Post συμβουλεύει τους συγγραφείς: «Κανείς δεν μπορεί να αγαπήσει τα πάντα – αυτό είναι αδύνατο (και θα έκανε τον κόσμο πολύ βαρετό). Αυτός δεν είναι ο στόχος σας. Εάν προσπαθείτε να ευχαριστήσετε τους πάντες θα καταλήξετε μίζερος. Άρα η δουλειά σας ως συγγραφέα (εκτός του να είστε όσο πιο ειλικρινής γίνεται) είναι να βρείτε μια συγκεκριμένη αγορά και να μοιραστείτε το έργο σας με τους περισσότερους αναγνώστες που μπορείτε».

Η συγγραφέας μυθιστορημάτων Πέιτζ Ουήβερ έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία με το Promise Me Darkness (Υποσχέσου μου σκοτάδι), αλλά σταμάτησε να διαβάζει τα σχόλια των αναγνωστών όταν το βιβλίο της άρχισε να διαδίδεται μέσω διαδικτύου. «Η πολιτική μου είναι απλή: Δε διαβάζω τα σχόλια των αναγνωστών. Τα καλά και τα κακά. Το έχω ακούσει αυτό από άλλους συγγραφείς και είναι το νέο μου σύνθημα. Τις πρώτες ημέρες μετά την έκδοση του Promise Me Darkness, διάβασα όλες τις κριτικές και ήταν καλές, αλλά ήξερα πως έπονται τα χειρότερα. Για όλα τα βιβλία υπάρχουν αρνητικές κριτικές και σχόλια. Είναι στην ανθρώπινη φύση. Δε γίνεται να συμφωνούμε όλοι στα πάντα. Δε διαβάζω κριτικές των αναγνωστών στο GoodReads, την Amazon ή οπουδήποτε αλλού. Φοβάμαι πολύ. Δεν έχω το χοντρό πετσί που, σύμφωνα με όσα μου έχουν πει πολλοί άλλοι συγγραφείς, είναι απαραίτητο στη δουλειά μας. Αντρούλης και φίλοι μού περιγράφουν τι λένε οι καλές κριτικές και μερικές φορές τι λένε οι αρνητικές εάν νομίζουν πως μπορούν να με βοηθήσουν να βελτιώσω το γράψιμό μου. Η γνώση ότι υπάρχουν και τέτοιες πονάει, το παραδέχομαι, αλλά από την άλλη σκέφτομαι το πανάρχαιο ρητό – οι λέξεις δεν μπορούν να πληγώσουν».

Ένας αριθμός συγγραφέων έχουν γράψει στον Good e-Reader τελευταία διαμαρτυρόμενοι για την εντεινόμενη καμπάνια παρενόχλησης που τρέχει ενάντια στους indie συγγραφείς. Η συμβουλή μου είναι πως δεν είσαι κάποιος μέχρι κάποιος να σε μισήσει. Αν δε θες να ακούσεις αρνητικά σχόλια για τη δουλειά σου, τότε άλλαξε καριέρα.

Πηγή: Michael Kozlowski, Good e-Reader


footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot