ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις / Η μανία των gadgets και το βιβλίο
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Η μανία των gadgets και το βιβλίο

   
Αν κάποιος αναζητήσει μια συσκευή ανάγνωσης σε ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα, θα τη βρει στο τμήμα των gadgets και μάλιστα χωρίς μεγάλη ποικιλία και χωρίς τη δυνατότητα να βρει την “τελευταία λέξη της μόδας”, δηλαδή τις πιο πρόσφατες συσκευές με προηγμένες δυνατότητες, αφού η ελληνική αγορά θεωρείται δευτερεύουσα.

Αξίζει λοιπόν να αγοράσει κάποιος μια συσκευή που σε λίγο καιρό θα είναι ξεπερασμένη;

Το ερώτημα δεν αφορά βέβαια μόνο τις συσκευές ανάγνωσης (eReaders), αλλά κάθε ηλεκτρονική συσκευή, από τις τηλεοράσεις και τους υπολογιστές μέχρι τα κινητά τηλέφωνα, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και τα GPS. Από τη μια πλευρά αυτό το γεγονός είναι φυσιολογικό: η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαία ταχύτητα. Κάθε κατηγορία ηλεκτρονικής συσκευής εμπλουτίζεται διαρκώς με ολοένα και περισσότερες λειτουργίες.

Από την άλλη πλευρά, είναι δεδομένο ότι ο βραχύς βίος και η συνεχής ανανέωση των συσκευών είναι  προσχεδιασμένη από τις εταιρείες παραγωγής τους, γιατί έτσι εξασφαλίζεται η διάρκεια στην κερδοφορία τους, με το λανσάρισμα “νέων” προϊόντων. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του iPad, το οποίο βγήκε στην αγορά το Φεβρουάριο του 2010 σε έξι μοντέλα με βάση τη συνδεσιμότητα και τη χωρητικότητα, ενώ η Apple σχεδιάζει μετά από ένα περίπου χρόνο, τον Απρίλιο του 2011, να λανσάρει το iPad 2. H βιομηχανία ηλεκτρονικών συσκευών προσβλέπει και ενισχύει –με το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση– μια βασική ανάγκη του ανθρώπου και ειδικά των νέων: να είναι “μέσα” (in στα νεοελληνικά του μάρκετινγκ) στην εποχή τους. Έχοντας ένα παλαιάς γενιάς κινητό νιώθεις ξεπερασμένος, ενώ ένα smart phone σε “ανεβάζει” στα μάτια των άλλων.

Δεν είναι λοιπόν λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι πρέπει να μπει “φρένο” στην υπερβολική ταχύτητα με την οποία η βιομηχανία ηλεκτρονικών συσκευών  πλασάρει διαρκώς νέα προϊόντα. Αρκετοί προτείνουν την αναβάθμιση επιμέρους υλικών των συσκευών (π.χ. τσιπ, μνήμες, μπαταρίες) ή να υπάρχει σταθερός ηλεκτρομηχανικός εξοπλισμός και να ανανεώνεται μόνο το λογισμικό. Βέβαια, πέρα από τα τεχνικά προβλήματα αυτών των προτάσεων, είναι σίγουρο ότι δύσκολα θα πειστούν οι μεγάλες εταιρείες να αλλάξουν την πολιτική τους. Ίσως μόνο μια διαφορετική στάση από εμάς, τους καταναλωτές αυτών των συσκευών, μπορεί να τις πιέσει κατάλληλα.

Όπως επισήμανε πρόσφατα ένας αναλυτής της αγοράς, το gadget του 2010 ήταν οι eReaders. Το βλέπουμε πια και στην ελληνική αγορά όπου έχουν πληθύνει και οι συσκευές και οι προσφερόμενοι ηλεκτρονικοί τίτλοι. Μιλώντας πιο συγκεκριμένα για το θέμα της ηλεκτρονικής ανάγνωσης, πρέπει η αγορά ενός eReader να γίνει με μεγάλη προσοχή και σκέψη, αφού ακόμα τα προβλήματα διαλειτουργικότητας ανάμεσα στις συσκευές και τις διαφορετικές μορφές αρχείων δεν έχουν λυθεί. Ίσως είναι πιο σοφό να περάσουμε στην εποχή της ηλεκτρονικής ανάγνωσης μέσω των υπολογιστών και να προχωρήσουμε στη δαπάνη για έναν eReader όταν θα έχει αναπτυχθεί περισσότερο η τεχνολογία τους (έγχρωμη οθόνη epaper, συνδεσιμότητα, διαλειτουργικότητα κ.λπ.).

Άλλωστε, παρότι η eAnagnosis αποτελεί μια πρωτοβουλία για την προώθηση της ηλεκτρονικής ανάγνωσης, δεν πιστεύουμε ότι το έντυπο βιβλίο θα πεθάνει. Αν κάποιος κρατήσει στα χέρια του έναν eReader της δεκαετίας του 1990 και τον συγκρίνει με έναν έγχρωμο Nook colour θα νιώσει ότι ο πρώτος έρχεται από την εποχή των δεινόσαυρων και είναι ένα άχρηστο αντικείμενο. Αντίθετα, αν κρατήσει στα χέρια του ένα τυπωμένο βιβλίο του 19ου αιώνα ή και παλιότερο θα νιώσει ότι κρατάει στα χέρια του ένα θησαυρό. Και δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι η μεγαλύτερη αξία ενός βιβλίου κι αυτό που μας δίνει απόλαυση είναι το ίδιο του το περιεχόμενο.
footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot