ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Τα eBooks και οι συντελεστές τους / Συμπεριφορά των καταναλωτών για την ηλεκτρονική ανάγνωση
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Συμπεριφορά των καταναλωτών για την ηλεκτρονική ανάγνωση

   
Η απότομη αύξηση των πωλήσεων της συσκευής ανάγνωσης Kindle της Amazon, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2010, αποτέλεσε μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία των e-books στις ΗΠΑ αλλά και ευρύτερα σε όλο τον κόσμο. Αυτή είναι μια από τις βασικές  επισημάνσεις της έρευνας της Book Industry Study Group (BISG).

Το δεύτερο μέρος της έρευνας “Consumer Attitudes Toward E-Book Reading” (Συμπεριφορά των καταναλωτών για την ηλεκτρονική ανάγνωση) δείχνει ότι το ποσοστό των αναγνωστών έντυπων βιβλίων που δήλωσαν ότι κατεβάζουν e-books αυξήθηκε από 5% τον Οκτώβριο του 2010 σε 13% τον Ιανουάριο του 2011. Επιπλέον, τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν μετακινηθεί, αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο, στα e-books. Τέλος, παρά τη μείωση των πωλήσεων των βιβλίων με σκληρό εξώφυλλο, οι συνολικές δαπάνες για την αγορά βιβλίων αυξήθηκαν τους τελευταίους έξι μήνες. Το 44% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αγόρασαν, κατά μέσο όρο, περισσότερα βιβλία από την κατηγορία που επέλεξαν, και το 34% δήλωσαν ότι αγόρασαν γενικά περισσότερα βιβλία (έντυπα και ηλεκτρονικά). Να υπενθυμίσουμε ότι μιλάμε πάντα για την αμερικανική αγορά.

Η έρευνα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2009 και αφορά τη μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών απέναντι στα e-books και στις συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις τους, το πότε, γιατί, πώς και πού αγοράζουν και χρησιμοποιούν τα e-books και τις συσκευές ανάγνωσης. «Πρόκειται για μια αγορά που εξελίσσεται ταχύτατα, έτσι ο έγκαιρος εντοπισμός των τάσεων είναι το κλειδί για να αποκτήσει κανείς ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε ο Scott Lubeck, εκτελεστικός διευθυντής της BISG. Γι’ αυτό άλλωστε την έρευνα χορηγούν μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στην αμερικανική βιομηχανία βιβλίων (Direct Brands, Baker & Taylor, Barnes & Noble.com, Harlequin, HarperCollins Publishers, Levy Home Entertainment, Pearson and Publishing Technology).
 
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι η αγορά ηλεκτρονικών βιβλίων χωρίζεται σε δύο βασικούς τομείς που αφορούν κυρίως τις συσκευές που χρησιμοποιούν οι αναγνώστες: όσοι διαβάζουν λογοτεχνία προτιμούν τους e-readers και κυρίως το Kindle, ενώ όσοι διαβάζουν διαδραστικά βιβλία (με εικόνες, βίντεο και ήχο) προτιμούν τα tablet PC’s και κυρίως το iPad.



Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι συστηματικοί αναγνώστες (αυτοί που δήλωσαν ότι αγοράζουν e-book σε εβδομαδιαία βάση) απομακρύνονται από τους υπολογιστές και κινούνται προς τους e-readers και τα tablet PC’s πολύ πιο γρήγορα από το σύνολο των ερωτηθέντων. Το μυθιστόρημα εξακολουθεί να κυριαρχεί στις προτιμήσεις αυτών που κατεβάζουν ebook, με τη λογοτεχνία, την επιστημονική φαντασία και το ρομαντικό μυθιστόρημα να καταλαμβάνουν το καθένα γύρω στο 20% των πωλήσεων όλων των μορφών. Οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν στην αγορά ενός ηλεκτρονικού βιβλίου είναι τα δωρεάν δείγματα και οι χαμηλές τιμές.

Από την άλλη, σύμφωνα με άλλη έρευνα της εταιρείας Simba Information, το 40% των κατόχων iPad στις ΗΠΑ δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ τη συσκευή για να διαβάσουν e-books. Όπως σχολιάζει ο Michael Norris, κορυφαίος αναλυτής και συγγραφέας της έκθεσης, «Είναι λάθος να θεωρούμε ότι μια αγορά ηλεκτρονικής συσκευής συνεπάγεται και έναν νέο αναγνώστη. Είναι πολλοί οι παράγοντες, εκτός και εντός διαδικτύου, που οδηγούν ή αποτρέπουν κάποιον απ’ το να ανακαλύψει και να ευχαριστηθεί ένα βιβλίο».

Γι’ αυτό είναι πολύ σωστή η επισήμανση του Kelly Gallagher, αντιπρόεδρου της Publishing Services of New Providence: «Αν και αυτή η άνευ προηγουμένου επέκταση των ebooks γίνεται πρώτη είδηση, η εκτίμηση των επιπτώσεών της στo σύνολο της εκδοτικής βιομηχανίας χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση».
footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot