ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Τα eBooks και οι συντελεστές τους / Το agency model αναδεικνύεται κυρίαρχη μέθοδος τιμολόγησης των ηλεκτρονικών βιβλίων
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Το agency model αναδεικνύεται κυρίαρχη μέθοδος τιμολόγησης των ηλεκτρονικών βιβλίων

   
O εκδοτικός οίκος Random House UK υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία διάθεσης των ηλεκτρονικών βιβλίων του μέσω του iBookstore της Apple και με βάση το λεγόμενο agency model (μοντέλο πρακτόρευσης), αποδεχόμενος τους όρους της Apple. Η συμφωνία θα αφορά, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Random House, τον πλήρη κατάλογο των ebooks που διαθέτει η εταιρεία στη Μεγάλη Βρετανία, δηλαδή περίπου 6.000 ebooks. Είχε προηγηθεί και η συμφωνία της Random House USA που θα διαθέτει 17.000 ηλεκτρονικούς τίτλους.

Η συμφωνία πραγματοποιήθηκε μετά την ανακοίνωση της Apple για την κυκλοφορία του iPad 2, στοιχείο που αποδεικνύει πώς οι εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας και των συσκευών σέρνουν το «χορό» της ηλεκτρονικής ανάγνωσης και καθορίζουν τις κινήσεις των εκδοτών. Η αύξηση των πωλήσεων των συσκευών ανάγνωσης (e-readers και tablet PC’s) και η διεύρυνση των εν δυνάμει ηλεκτρονικών αναγνωστών δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την έκδοση ebooks.

Η Random House είναι ο τελευταίος από τους μεγάλους εκδότες της αγγλοσαξωνικής αγοράς που προσχώρησε στο agency model, αφού είχαν προηγηθεί εδώ και καιρό και άλλοι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι: Hachette, HarperCollins, Penguin, Simon & Schuster, Macmillan και Canongate. Σύμφωνα με το agency model, ο εκδότης είναι εκείνος που καθορίζει τη λιανική τιμή πώλησης του βιβλίου και ο ηλεκτρονικός λιανοπωλητής-βιβλιοπώλης εισπράττει ένα προκαθορισμένο ποσοστό επί της τιμής αυτής (περίπου το 30%).

Η κίνηση της Random House γίνεται σε μια στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα του Office of Fair Trading στη Μεγάλη Βρετανία για τη διερεύνηση των θεμάτων τιμολόγησης των e-books και την παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού. Πολλοί πίστευαν ότι η συγκεκριμένη έρευνα θα πάγωνε προσωρινά την υλοποίηση τέτοιων συμφωνιών, όμως η κίνηση της Random House τους διέψευσε. Μάλιστα, ο εκπρόσωπός της εταιρείας δήλωσε: «Συνεχίζουμε να αξιολογoύμε όλες τις επιλογές μας και βρισκόμαστε σε διαρκείς συζητήσεις με τους λιανοπωλητές, καθώς συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τη στρατηγική μας με στόχο το καλύτερο αποτέλεσμα για τους δημιουργούς και τους αναγνώστες μας, έτσι ώστε τα βιβλία μας να είναι ευρύτερα διαθέσιμα, σε όσο το δυνατόν περισσότερους αναγνώστες και σε οποιαδήποτε μορφή προτιμούν».

Το αρχικό μοντέλο τιμολόγησης ήταν αυτό που είχε προωθήσει η Amazon, η οποία αγόραζε τα e-books για το Kindle σε τιμές χονδρικής και στη συνέχεια όριζε αυτή τις τιμές λιανικής πώλησης. Όμως η εμφάνιση του iPad και του iBookstore της Apple, καθώς και η διάθεση των μεγάλων εκδοτών να ελέγξουν αυτοί τις τιμές και όχι κάποιος μεγάλος διανομέας ή λιανοπωλητής, οδήγησε στην επικράτηση του agency model, μέθοδο που αναγκάστηκε να αποδεχθεί και η Amazon.Βέβαια, αυτό έφερε μια σχετική αύξηση των τιμών των ebooks και γι’ αυτό στην αρχή υπήρξαν αντιδράσεις αναγνωστών που στράφηκαν σε βιβλία εκδοτών οι οποίοι δεν ακολουθούσαν το «μοντέλο πρακτόρευσης».

Οι υποστηρικτές του agency model δηλώνουν ότι σύμφωνα με το μοντέλο αυτό θα υπάρχουν παρόμοιες τιμές σε όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, κάτι που σημαίνει ότι οι εκδότες δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη δυνατότητά τους να καθορίζουν την τιμή ως όπλο για να ευνοήσουν τη μία πλατφόρμα σε βάρος των άλλων. Οι αντίπαλοι του agency model υποστηρίζουν ότι θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών και τον ασφυκτικό έλεγχο της αγοράς από τους μεγαλοεκδότες, κάτι που θα έχει ως συνέπεια την άνθιση της «πειρατείας».


footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot