ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Τα eBooks και οι συντελεστές τους / Στο δρόμο της αυτοέκδοσης ή στην ομπρέλα ενός παραδοσιακού εκδότη;
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Στο δρόμο της αυτοέκδοσης ή στην ομπρέλα ενός παραδοσιακού εκδότη;

   
Η έκδοση ενός βιβλίου από τον ίδιο του τον συγγραφέα (αυτοέκδοση) δεν είναι μια καινούργια πρακτική, όμως τα χαρακτηριστικά της αλλάζουν στην εποχή του ηλεκτρονικού βιβλίου.

Παλαιότερα, η αυτοέκδοση αποτελούσε λύση για κάποιον συγγραφέα είτε όταν δεν μπορούσε να πείσει κάποιον εκδότη για την αξία του έργου του είτε όταν ήθελε να πάρει μόνος του το ρίσκο αλλά και το κέρδος μιας έκδοσης. Σε πολλές περιπτώσεις, η αυτοέκδοση έμοιαζε σαν πράξη απελπισίας, όταν ο συγγραφέας έβρισκε κλειστές τις πόρτες της εκδοτικής αγοράς. Τα τελευταία χρόνια, και λόγω της κρίσης, πολλοί εκδότες είναι όλο και πιο απρόθυμοι να αναλάβουν τους κινδύνους και απορρίπτουν τα περισσότερα χειρόγραφα.

Η έλευση των ηλεκτρονικών βιβλίων και η ευκολία της προώθησης και της πώλησής τους μέσω του διαδικτύου, άνοιξε διάπλατα την “πόρτα” της αυτοέκδοσης. Αυτή η επιλογή δεν μοιάζει πια αναγκαστική ή λύση απελπισίας. Αρκετοί συγγραφείς, είτε πρωτοεμφανιζόμενοι είτε με σημαντικό συγγραφικό έργο, συνειδητοποιούν ότι μπορούν να εκδώσουν αλλά και να διανείμουν μόνοι τους τα ηλεκτρονικά τους βιβλία.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες συγγραφείς όλων των ειδών μετακινούνται τώρα προς τη μέθοδο της αυτοέκδοσης παρακάμπτοντας τους εκδότες και τους λογοτεχνικούς πράκτορες, καθώς η εξέλιξη της τεχνολογίας τούς επιτρέπει να παράγουν, να δημοσιεύουν και να εμπορεύονται οι ίδιοι το έργο τους. Έτσι, έχει δημιουργηθεί μεγάλη αίσθηση ανεξαρτησίας σε συνδυασμό με τον ενθουσιασμό για τις νέες ευκαιρίες που προσφέρει η ηλεκτρονική αγορά. Για πολλούς συγγραφείς ο εναλλακτικός δρόμος της προώθησης ενός βιβλίου μέσω φίλων, blogs, κοινοτήτων βιβλίων, και η από-στόμα-σε-στόμα διαφήμιση αποδεικνύεται μια πολύ πιο αποτελεσματική λύση.

Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που προσφέρουν ολοκληρωμένα πακέτα για όσους θέλουν να παράγουν, να προβάλουν και να πουλήσουν τα ηλεκτρονικά τους βιβλία μέσω του διαδικτύου. Τα πακέτα δίνουν στους συγγραφείς όλα τα εργαλεία που χρειάζονται για τη δημιουργία, την προώθηση, τη διανομή και την πώληση eBooks. Με τα πακέτα αυτά οι συγγραφείς μπορούν:

- να δημιουργήσουν ένα ebook
- να δημιουργήσουν μια ειδική ιστοσελίδα ή να προσθέσουν τη δυνατότητα πώλησης βιβλίων στην ήδη υπάρχουσα ιστοσελίδα τους
- να ανεβάσουν τα ebooks σε διάφορα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία (eBookstores)
- να προωθήσουν τα ebooks μέσω των κοινωνικών δικτύων
- να πωλούν τα ebooks με ασφάλεια (με ενσωματωμένο Digital Rights Management) μέσω της ιστοσελίδας τους.

Τέτοιες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι η firstyauthors.com, η Selfpublishsolutions.com, η Self-Publishing Solutions, η wordclay.com, η authorsolutions.com, η lulu.com, η Digital Text Platform κ.ά. Αντίστοιχα παραδείγματα συναντούμε και στην ελληνική αγορά, αφού σε αρκετά ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία ή διαδικτυακούς τόπους (όπως οι openbooks.gr, ebooks4greeks.gr κ.ά.) βρίσκουμε ebooks που είναι αυτοέκδοση των ίδιων των συγγραφέων τους (συνήθως σε μορφή pdf αλλά και σε μορφή ePub), ενώ υπάρχουν και ελληνικές πλατφόρμες αυτοέκδοσης e-book., όπως η Bookstage.

Σε αυτή την κατεύθυνση λύσεις προτείνει και το εκδοτικό τμήμα της eAnagnosis, αναγνωρίζοντας τις τεχνικές δυσκολίες συγκρότησης και διανομής ποιοτικών eBooks (http://www.eanagnosis.gr/gr/Articles/2/17/60/Από-το-ηλεκτρονικό-κείμενο-στο-e-boοk.html), ιδιαίτερα αν πρόκειται για πολυμεσικό περιεχόμενο με απαιτήσεις διαδραστικότητας (http://www.eanagnosis.gr/gr/Articles/2/15/59/Αποκτήστε-ebooks-με-πολυμεσικό-περιεχόμενο.html) .  

Αυτή η δραστηριότητα δεν έχει ανησυχήσει τους παραδοσιακούς εκδότες, οι οποίοι θεωρούν ότι η βαρύτητα του ονόματός τους, το πλήθος των τίτλων που προσφέρουν, η εμπειρία τους και το ευρύ δίκτυο διανομής (και ηλεκτρονικής), τους δίνει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα απέναντι σε όποιους συγγραφείς διαλέξουν το μοναχικό δρόμο της αυτοέκδοσης.  Άλλωστε, οι εκδότες, ισχυρίζονται ότι θα είναι δύσκολο να βρει ο αναγνώστης ένα βιβλίο μέσα στην χάος του διαδικτύου, ενώ η αναζήτηση ενός τίτλου στα μεγάλα και οργανωμένα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία των εκδοτικών οίκων θα είναι πιο εύκολη. Ο χρόνος θα δείξει ποιος δρόμος θα υπερισχύσει…
footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot