ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Τα eBooks και οι συντελεστές τους / Πωλήσεις ebooks στις ΗΠΑ: Πόλεμος μεγαθηρίων
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Πωλήσεις ebooks στις ΗΠΑ: Πόλεμος μεγαθηρίων

   
«H Amazon.com πουλάει πλέον περισσότερα ebooks για το Kindle απΆ ό,τι χαρτόδετα (με μαλακό εξώφυλλο) έντυπα βιβλία. Από την αρχή του έτους, για κάθε 100 χαρτόδετα βιβλία που έχουν πουληθεί, η Amazon  έχει πωλήσει 115 ebooks για το Kindle. Επιπρόσθετα, κατά την ίδια χρονική περίοδο, η εταιρεία έχει πουλήσει τρεις φορές περισσότερα ebooks για το Kindle, απΆ ό,τι βιβλία με σκληρό εξώφυλλο».

Η ανακοίνωση της Amazon για τα οικονομικά αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου του 2010, συνοδεύτηκε με το παραπάνω στοιχείο, και, παρότι η εταιρεία δεν δίνει περισσότερα στοιχεία για τον ακριβή αριθμό των ebooks που πουλάει, δείχνει τη σαφή άνοδο της αγοράς ebooks στις ΗΠΑ. Το γεγονός επιβεβαιώνει και μια αντίστοιχη ανακοίνωση της Barnes & Noble, της μεγαλύτερης αλυσίδας παραδοσιακών βιβλιοπωλείων στις ΗΠΑ, η οποία ελέγχει το B&N.com, το δεύτερο μεγαλύτερο online βιβλιοπωλείο μετά την Amazon.com. Η Β&Ν ανακοίνωσε ότι πούλησε την ημέρα των Χριστουγέννων 1 εκατομμύριο ebooks για το Nook (το δικό της ereader), και ότι πουλάει πια από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο της περισσότερα ebooks απΆ ό,τι τυπωμένα χαρτόδετα βιβλία. Και οι δύο εταιρείες ανέφεραν επίσης ότι στα στοιχεία αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι δωρεάν τίτλοι, γιατί τότε ο αριθμός των ebooks θα ήταν ακόμα μεγαλύτερος.

Να αναφέρουμε εδώ ότι η διαφοροποίηση ανάμεσα στα βιβλία με μαλακό εξώφυλλο και σε αυτά με σκληρό εξώφυλλο είναι σημαντική στις ΗΠΑ. Τα βιβλία με σκληρό εξώφυλλο απευθύνονται κατά κύριο λόγο στην βιβλιοπωλειακή αγορά, ενώ αυτά με μαλακό εξώφυλλο απευθύνονται κυρίως σε άλλες αγορές όπως τα σούπερ μάρκετ κ.λπ. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι στις ΗΠΑ, τα βιβλία με σκληρό εξώφυλλο πωλούνται σε αρκετά μεγαλύτερη τιμή απΆ ό,τι τα ebooks, ενώ τα χαρτόδετα βιβλία έχουν τις ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές.

Πίσω από τις ανακοινώσεις των δύο εταιρειών κρύβεται βέβαια ο ανταγωνισμός των δύο εταιρειών για να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο στις ηλεκτρονικές πωλήσεις βιβλίων. Καθεμία από αυτές έχει κατασκευάσει τη δικιά της συσκευή ανάγνωσης (eReader), το Kindle η Amazon, το Nook η Barnes & Noble, έτσι τα κέρδη προέρχονται και από τις πωλήσεις αυτών των συσκευών. Μάλιστα, η Barnes & Noble ανακοίνωσε ότι οι συσκευές ανάγνωσης Nook και Nook colour αποτελούν αθροιστικά το προϊόν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία της εταιρείας. Αν και δεν υπάρχουν ακόμα συγκεκριμένα στοιχεία, οι εκτιμήσεις διάφορων πηγών της αγοράς αναφέρουν ότι το 2010 η Β&Ν πούλησε περίπου 6,5 εκατομμύρια Nook,  ενώ η Amazon πούλησε περίπου 8 εκατομμύρια Kindle. Βέβαια, πιο μπροστά και από τους δύο βρίσκεται το iPad της Apple, οι πωλήσεις τους οποίου έφτασαν σύμφωνα με εκτιμήσεις τα 14 εκατομμύρια κομμάτια.

Είναι σίγουρο ότι ο επιχειρηματικός πόλεμος ανάμεσα στις μεγάλες εταιρείες του χώρου θα ενταθεί. Η αγορά των ηλεκτρονικών βιβλίων, που αντιμετωπιζόταν με σκεπτικισμό από κάποιους κύκλους ακόμα και πριν από ένα χρόνο, αναμένεται να εκτοξευτεί στα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την εταιρεία Forrester Research, ο όγκος των πωλήσεων ebook στις ΗΠΑ θα τριπλασιαστεί σχεδόν μέχρι το 2015, φτάνοντας τα 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια από 1 δισ. δολάρια το 2009. Η Forrester Research εκτιμά επίσης ότι θα τετραπλασιαστεί ο αριθμός των συσκευών ανάγνωσης και των tablet PC που θα πουληθούν στις ΗΠΑ.

Στην προσπάθειά τους να καταλάβουν όσο μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, η Amazon και η B&N έχουν δημιουργήσει εφαρμογές (Kindle και Nook αντίστοιχα) για το iPad. H Apple έχει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα, το iBookstore, το οποίο όμως υπολείπεται των δύο μεγαλύτερων ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων σε αριθμό τίτλων. Mικρότεροι παίκτες στην αγορά είναι η Kobo, η Wattpad και άλλες εταιρίες που διαθέτουν εφαρμογές ηλεκτρονικής ανάγνωσης και αντίστοιχα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία. Κάθε εταιρεία ακολουθεί ξεχωριστή στρατηγική, ορισμένες μάλιστα κάνουν κινήσεις για να καταλάβουν μονοπωλιακή θέση στη συγκεκριμένη αγορά. Δεν είναι τυχαία, άλλωστε, η κίνηση της Apple να απορρίψει την εφαρμογή Sony reader της Sony για το iPhone, θέλοντας να επιβάλει συγκεκριμένους κανόνες για την αγορά προϊόντων μέσω του Applestore, έτσι ώστε να κερδίζει μεγαλύτερη προμήθεια. Όμως σε αυτό το θέμα θα αναφερθούμε σε ξεχωριστό άρθρο με περισσότερες λεπτομέρειες.
footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot