ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Τα eBooks και οι συντελεστές τους / ΗΠΑ - Γερμανία: όψεις αντίθετες στην αγορά του ηλεκτρονικού βιβλίου
Επιστροφή Εκτύπωση
 

ΗΠΑ - Γερμανία: όψεις αντίθετες στην αγορά του ηλεκτρονικού βιβλίου

   
Η Γερμανία είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές βιβλίου στον κόσμο, μαζί με τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία. ΠαρΆ όλα αυτά, οι πωλήσεις των ebooks κατέλαβαν μόλις το 0,5% των συνολικών πωλήσεων βιβλίων για το 2010, φτάνοντας στο ποσό των 21,2 εκατ. ευρώ, ενώ μόλις το 2% των Γερμανών αναγνωστών αγοράζουν ηλεκτρονικά βιβλία, αφού το 82% αγοράζουν μόνο τυπωμένα βιβλία.

Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στη διεθνή έκθεση βιβλίου της Λειψίας, και προέκυψαν από έρευνα της εταιρείας GFK Panel Services σχετικά με την εξέλιξη του ηλεκτρονικού βιβλίου στη Γερμανία, έρευνα στην οποία συμμετείχαν 1.800 εκδότες και 1.850 βιβλιοπώλες. Σύμφωνα με άλλα στοιχεία της έρευνας, το 35% των Γερμανών εκδοτών (κυρίως των μεγάλων) διαθέτουν ebooks, ενώ το 80% σχεδιάζουν να διαθέσουν ηλεκτρονικά βιβλία στο μέλλον. Οι εκδότες εκτιμούν ότι το μέχρι το 2015 το ποσοστό των εσόδων τους από τις πωλήσεις ebooks θα φτάσει στο 16,2% του συνόλου, από το 5% που είναι σήμερα.

Κατά μέσο όρο, κάθε Γερμανός εκδότης διαθέτει 186 ebooks, ενώ το 40% των νέων τίτλων διατίθενται και σε ηλεκτρονική μορφή. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτά αφορούν επιστημονικά βιβλία και βιβλία αναφοράς, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό των λογοτεχνικών βιβλίων.

Οι Γερμανοί βιβλιοπώλες εκτιμούν ότι το ποσοστό του τζίρου που προέρχεται από τα ηλεκτρονικά βιβλία τους θα ανέλθει σε 9%, ενώ το 46% δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μπουν στην αγορά του ηλεκτρονικού βιβλίου, στην οποία μέχρι τώρα έχει εισέλθει μόλις το 32% (κυρίως των μεγάλων βιβλιοπωλείων). Ώθηση στη διάδοση των ebooks έδωσε, εδώ και δύο χρόνια, η δημιουργία της libreka!, της κοινής πλατφόρμας βιβλιοπωλών και εκδοτών για τη διάθεση e-books και ηλεκτρονικών αναγνωστών μέσα από τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία με επιδότηση της τιμής της συσκευής.



Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού υπάρχει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικών βιβλίων, αφού το 8,3% των βιβλίων που πουλήθηκαν στην αμερικανική αγορά το 2010 ήταν ebooks. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Αμερικανών Εκδοτών, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών βιβλίων αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς στην Αμερική. Τον Ιανουάριο του 2011 παρατηρήθηκε αύξηση 115% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2010 και οι πωλήσεις αυξήθηκαν περισσότερο από το διπλάσιο από 32 σε 69 εκατομμύρια δολάρια. Βέβαια, αυτή η αύξηση των ebooks είχε επίπτωση στις πωλήσεις των έντυπων βιβλίων, των οποίων οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 30% για τα βιβλία με μαλακό εξώφυλλο (paperback) και κατά 11% για τα βιβλία με σκληρό εξώφυλλο (hardcover). Επίσης, είναι αξιοσημείωτο το ότι η συνολική αγορά του βιβλίου μειώθηκε στις ΗΠΑ κατά 1,9%, τη στιγμή που ανέβηκαν πωλήσεις των ηλεκτρονικών βιβλίων.

Μια ακόμα σημαντική είδηση από τις ΗΠΑ είναι αυτή που προέκυψε από την έρευνα του Ινστιτούτου Pew Research Center και αφορά στην ηλεκτρονική ειδησεογραφία. Το 47% των Αμερικανών ενημερώνονται για θέματα τοπικού ενδιαφέροντος (καιρός, χρηστικές πληροφορίες κ.λπ.) μέσω κάποιου είδους φορητής ηλεκτρονικής συσκευής. Στον τομέα της ενημέρωσης, το Ίντερνετ κερδίζει έδαφος απέναντι στις εφημερίδες αλλά και απέναντι στην τηλεόραση, αφού τα στοιχεία δείχνουν πτώση της ακροαματικότητας κατά 13,7% το 2010 (το CNN είχε πτώση κατά 37%). Μόνο το ραδιόφωνο κρατήθηκε σταθερά, κι αυτό λόγω της ακρόασης στο αυτοκίνητο.



Σαν αποτέλεσμα όλων αυτών, ανέβηκε το μερίδιο της on line διαφήμισης κατά 13,9% ξεπερνώντας το αντίστοιχο ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στις έντυπες εφημερίδες. Βέβαια, το αποτέλεσμα ήταν να κλείσουν εφημερίδες και να χαθούν θέσεις εργασίας. Όπως υπολογίζει η έρευνα τα newsrooms των εφημερίδων απασχολούν σήμερα 30% λιγότερους δημοσιογράφους σε σχέση με αυτούς που απασχολούνταν το 2000. Βέβαια, οι τεχνολογικές αλλαγές στην ηλεκτρονική ενημέρωση επιδρούν καταλυτικά και στην ίδια τη φύση της δημοσιογραφίας, θέμα στο οποίο θα αναφερθούμε αναλυτικά σε επόμενο άρθρο.
footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot