ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους / Το iPad στα σχολεία
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Το iPad στα σχολεία

   
H είδηση δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιανουαρίου στην εφημερίδα New York Times και στην Ελλάδα στην εφημερίδα Καθημερινή. Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος, το Γυμνάσιο Ρόσλιν του Λονγκ Άιλαντ διένειμε 47 iPads για τους μαθητές και τους καθηγητές σε δύο τάξεις της κατεύθυνσης των ανθρωπιστικών σπουδών. Η διεύθυνση του σχολείου σκοπεύει να διανείμει το iPad και στους 1.100 μαθητές του.

Το iPad πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στην τάξη και στο σπίτι κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για να αντικαταστήσει τα τυπωμένα εγχειρίδια. Στόχος είναι να έχουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί πιο αποτελεσματική διαδραστική επαφή και να αποκτήσουν τη δυνατότητα επεξεργασίας και αποθήκευσης όλων των σχολικών εργασιών σε ψηφιακή μορφή. Όπως δήλωσε ο Λάρι Ριφ, φιλόλογος στο Ρόσλιν, το iPad «μας επιτρέπει να επεκταθεί η τάξη πέρα από τους τέσσερις τοίχους», έτσι όλα τα θέματα των παραδόσεών του βρίσκονται πια σε on-line ηλεκτρονική σύνδεση.



Το Ρόσλιν δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα σχολείου στις ΗΠΑ που προχώρησε στην αγορά iPad. Τα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης έχουν παραγγείλει περισσότερα από 2.000 iPads, αξίας 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Περισσότερα από 200 δημόσια σχολεία του Σικάγου, δεκάδες σχολεία στην Καλιφόρνια, στη Βιρτζίνια και αλλού, αγοράζουν iPads για να αντικαταστήσουν τα βιβλία ιστορίας, βιολογίας, φυσικής, άλγεβρας, για να διδάξουν Κάφκα με πολυμέσα, ιστορία μέσω του «Jeopardy» (ενός αμερικανικού τηλεπαιχνιδιού γνώσεων), αλλά και μαθηματικά με animation που θυμίζουν βιντεοπαιχνίδια. Ακόμη και νηπιαγωγεία δίνουν στα χέρια των νηπίων iPads.

Από την άλλη πλευρά δεν είναι λίγοι οι γονείς και οι ακαδημαϊκοί που έχουν εκφράσει ανησυχίες για τη σπουδή των σχολείων να επενδύσουν σε τέτοιες συσκευές πριν ακόμα αποδειχθεί από την έρευνα η εκπαιδευτική τους αξία. «Υπάρχουν πολύ λίγες ενδείξεις ότι τα παιδιά μαθαίνουν περισσότερα, πιο γρήγορα ή καλύτερα με τη χρήση αυτών των συσκευών», δήλωσε ο Λάρι Κιούμπαν, ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, ο οποίος πιστεύει ότι τα χρήματα θα ήταν καλύτερο να δαπανηθούν για την πρόσληψη, την κατάρτιση και τη διατήρηση υψηλού επιπέδου των εκπαιδευτικών. «Τα IPads είναι θαυμάσια εργαλεία για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των παιδιών, αλλά στη συνέχεια η καινοτομία υποχωρεί και έρχονται μπροστά και πάλι τα θέματα του σκληρού πυρήνα της διδασκαλίας και της μάθησης».

Δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέπουν πίσω από τέτοιες ενέργειες τις πολιτικές μάρκετινγκ των μεγάλων εταιρειών, όπως η Apple, κατασκευάστρια του iPad. Υποστηρίζουν ότι οι δαπάνες για tablet PC μοιάζουν με σπατάλη, σε μια εποχή που τα αμερικανικά σχολεία προσπαθούν να πάρουν τα χρήματα που έχουν εγκριθεί από τον προϋπολογισμό, ώστε να μην απολυθούν καθηγητές ή να μην κοπούν προγράμματα. Άλλωστε, όπως τονίζουν, δεν αναζητήθηκαν άλλες φθηνότερες λύσεις tablet PC που θα μπορούσαν να κάνουν την ίδια δουλειά με το iPad.

Ωστόσο, οι υποστηρικτές αυτής της ιδέας απαντούν ότι το iPad δεν είναι απλώς ένα «καινούργιο παιχνίδι», αλλά ένα ισχυρό και ευέλικτο εργαλείο με πληθώρα εφαρμογών, που προσφέρονται για εκπαιδευτική χρήση, όπως μια εφαρμογή που περιλαμβάνει όλα τα έργα του Σαίξπηρ. Το τελευταίο διάστημα, πολλοί εκδοτικοί οίκοι δημιουργούν τέτοιου είδους εφαρμογές και ηλεκτρονικά βιβλία, αφού η αγορά που ανοίγεται είναι μεγάλη. Οι εκπαιδευτικοί επαινούν τις φυσικές ιδιότητες του iPad, όπως τη μεγάλη οθόνη αφής (περίπου 9,7 ίντσες) και τον επίπεδο σχεδιασμό του, που επιτρέπει στους μαθητές να διατηρούν την οπτική επαφή με τους καθηγητές τους. Στους μαθητές αρέσει το μικρό του βάρος, που προσφέρει ανακούφιση από τα βαριά βιβλία που κουβαλούσαν στα σακίδια τους.



Για την Ελλάδα, αυτή η συζήτηση μπορεί να φαντάζει προς το παρόν εξωτική, αφού η καθυστέρηση στην εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση είναι μεγάλη. Βέβαια, και στο εξωτερικό πολλά τεχνολογικά «πυροτεχνήματα» έρχονται και παρέρχονται στα σχολεία, ενώ γίνονται πειράματα όπως η χρήση βιντεοπαιχνιδιών και του YouTube, τα οποία έχουν αμφιλεγόμενα αποτελέσματα. Οι εκπαιδευτικοί, για παράδειγμα, εξακολουθούν να είναι διχασμένοι ως προς το κατά πόσον η παροχή σε κάθε μαθητή ενός laptop έχουν δημιουργήσει πραγματική διαφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στη χώρα μας, περιμένουμε ακόμη την εξέλιξη του προγράμματος εισαγωγής ψηφιακών διαδραστικών πινάκων στα σχολεία. Στην eAnagnosis θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις, αλλά θα «πυροδοτούμε» και τη συζήτηση γι’ αυτές.

footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot