ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  Η Google στην αγορά σχολικών βιβλίων  
περισσότερα...   rss
 
 
Eξελίξεις
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Eξελίξεις / The Daily για το iPad - Η πρώτη προσωπική ηλεκτρονική εφημερίδα και οι αντιπαραθέσεις στην ηλεκτρονική αγορά
Επιστροφή Εκτύπωση
 

The Daily για το iPad - Η πρώτη προσωπική ηλεκτρονική εφημερίδα και οι αντιπαραθέσεις στην ηλεκτρονική αγορά

   
Πριν από λίγες ημέρες, η εκδοτική εταιρία News Corporation, που ανήκει στον μεγιστάνα των μέσων μαζικής ενημέρωσης Ρούπερτ Μέρντοχ, κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ την ψηφιακή εφημερίδα «The Daily», την πρώτη ηλεκτρονική εφημερίδα αποκλειστικά για το iPad. Αν και τα μέχρι στιγμής στοιχεία δεν επιτρέπουν μια ασφαλή εκτίμηση για την πορεία του εγχειρήματος, δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέπουν ότι αυτή η κίνηση θα εντείνει τις ήδη ραγδαίες αλλαγές στο χώρο του τύπου, έντυπου και ηλεκτρονικού.

Το ξεχωριστό στοιχείο της «The Daily» είναι ότι δίνει τη δυνατότητα στους αναγνώστες να διαμορφώσουν τις πληροφορίες που θα παίρνουν σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Οι συνδρομητές της, πληρώνοντας 99 σεντς την εβδομάδα ή 39,99 δολάρια το χρόνο, έχουν στα χέρια τους µια καθημερινή έκδοση, έκτακτες εκδόσεις καθώς και συγκεκριμένες πληροφορίες που θα επιλέγουν, είτε για ψυχαγωγία είτε για οικονομική ενημέρωση. Έγινε έτσι πράξη μία από τις φιλόδοξες προβλέψεις του MediaLab του ΜΙΤ, το οποίο είχε ήδη από το 1995 μιλήσει για μια προσωποποιημένη ηλεκτρονική εφημερίδα.

Προς το παρόν η «The Daily» διατίθεται μόνο στην αμερικανική αγορά, ενώ ο Μέρντοχ δεν έχει αποφασίσει αν θα επεκτείνει την προσπάθεια και πέρα από τις ΗΠΑ, όπου το κοινό είναι πιο προσαρμοσμένο στις νέες συνήθειες της ηλεκτρονικής ενημέρωσης. Άλλο ένα ξεχωριστό στοιχείο είναι η επιλογή του Μέρντοχ να συμβληθεί µε την Apple έτσι ώστε οι συνδρομές για την «Daily» να γίνονται µέσω του Applestore. Η επιδίωξη της Apple να πουλάει απευθείας συνδρομές για τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των εφημερίδων, μέσω του δημοφιλούς ηλεκτρονικού καταστήματός της, έχει προκαλέσει μεγάλες ανησυχίες στους παραδοσιακούς εκδότες.



Η Apple παίρνει προμήθεια σε ποσοστό 30% επί της τιμής πώλησης των εφαρμογών και των ηλεκτρονικών βιβλίων τρίτων, που πουλά μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός της. Πρόσφατα, μάλιστα, απέρριψε την εφαρμογή Sony Reader για τα iPhone, γιατί η εφαρμογή δεν έδινε τη δυνατότητα να πωλούνται τα ebook και μέσω του Applestore. Η Apple αρνείται ότι προσπαθεί να εμποδίσει τους αναγνώστες να αγοράζουν ebook ή συνδρομές μέσω των ιστοσελίδων των ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων ή των ίδιων των εφημερίδων. Όμως βάζει ως προϋπόθεση για την αποδοχή μιας εφαρμογής να συμπεριλαμβάνει την επιλογή αγοράς ebook ή συνδρομής μέσω του Applestore. Κάνει αυτή την κίνηση γιατί εκτιμά ότι οι χρήστες θα προτιμούν το δικό της κατάστημα, στο οποίο έχουν ήδη δώσει τα στοιχεία τους, αντί να ξαναγράφονται σε κάθε ξεχωριστή ιστοσελίδα. Επιδιώκει να κερδίσει πραγματικά μονοπωλιακή θέση στην αγορά, γι’ αυτό άλλωστε τολμάει να τα βάλει με ένα μεγαθήριο όπως η Sony.

Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι νέοι κανόνες της Apple μπορεί να παραβιάζουν τους αντιμονοπωλιακούς νόμους των ΗΠΑ. Επίσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση Εκδοτών Εφημερίδων (ΕΡΝΑ), σε ανακοίνωσή της, εκφράζει την ανησυχία της για τα σχέδια της Apple, εκτιμώντας ότι έτσι θα μειωθούν τα έσοδα τα ευρωπαϊκών εφημερίδων. Αν οι συνδρομές πωλούνται απευθείας από την Apple, προειδοποιεί η ΕΡΝΑ, τότε ένα μεγάλο μέρος των κερδών θα καταλήγει στην αμερικανική εταιρεία. Οι εκδότες φοβούνται επίσης ότι με αυτό τον τρόπο θα χάσουν τις πληροφορίες για το αγοραστικό τους κοινό (ηλικία, φύλο, διαμονή κ.ά.), πληροφορίες που τους διευκόλυναν στις επιχειρηματικές τους ενέργειες.



Στην κίνηση της Apple απάντησε άμεσα η Google, ανακοινώνοντας τη δημιουργία της υπηρεσίας online πληρωμών One Pass, μέσω της οποία οι χρήστες θα μπορούν να αγοράζουν ψηφιακό περιεχόμενο. Μάλιστα, γνωστοποίησε πώς η προμήθειά της θα είναι 10%, αρκετά πιο κάτω από αυτή της Apple. Η νέα υπηρεσία θα αφορά την ηλεκτρονική πρόσβαση μέσω tablet PC και smart phones που υποστηρίζουν το λειτουργικό σύστημα Android της Google. Το One Pass αρχικά θα λειτουργήσει σε επιλεγμένες χώρες (Βρετανία, Καναδά, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία). «Η πρόθεσή μας δεν είναι να βγάλουμε χρήματα από αυτό. Εμείς θέλουμε οι εκδότες να βγάλουν όλα τα χρήματα», δήλωσε ο Έρικ Σμιτ, διευθύνων σύμβουλος της Google, σε μια ευθεία βολή κατά της Apple.

Οι νέοι κανόνες της Apple και η επιβολή περιοριστικών όρων στους εκδότες προκαλεί λοιπόν ποικίλες αντιδράσεις. Όλα δείχνουν ότι δεν είμαστε πολύ μακριά από την επίσημη κήρυξη ενόςεπιχειρηματικού πολέμου της Apple με το Amazon και την Google, αλλά και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά καταστήματα. Είτε έτσι είτε αλλιώς η κατάσταση είναι ακόμα ρευστή, και ο διαγκωνισμός  ανάμεσα στους «μεγάλους παίκτες» της ηλεκτρονικής αγοράς θα γίνεται πιο έντονος, όσο μεγαλώνει το κοινό της ηλεκτρονικής ανάγνωσης και η αντίστοιχη πίτα που θα πρέπει να μοιραστεί.
footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Eξελίξεις
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot